BUNYOLS DE BACALLÀ "FIS-FALL"




















Aquesta recepta és un repte que proposa la Cristina CT del blog Bufet de postres

Es ret homenatge a la gran cuinera Montserrat Seguí, autora del llibre Cocinar es fácil/Cuinar és senzill. 

Fa molts anys que tinc aquest llibre, regal de la meva tia Encarna, que va morir ara fa uns anys i de la que guardo un bon record. Sempre que consulto aquest llibre, el meu pensament va dirigit a ella. La tia Encarna estava encantada amb la Montserrat Seguí, sempre en parlava. Va assistir a diferents cursos de cuina  i sempre que hi anàvem a dinar a casa seva, ens delectava amb algun dels seus plats.

Montserrat Seguí de Queralt, cuinera. Diplomada en l'École Cordón Bleu de París; professora de l'Escola Professional per a la Dona de la Diputació Provincial de Barcelona i, Directora i creadora de "l'Escola de Cuina Montserrat"va ser autora del llibre "Cocinar es fácil"/ "Cuinar és senzill". 

Aquest llibre és un clàssic de la cuina. La seva primera edició data de l'any 1970. I ha estat el llibre de capçalera de milers de cuineres i cuiners amateurs. Les seves receptes, clàssiques i tradicionals, no veuen passar el temps, ja que estan molt ben explicades; de forma clara i planera. Un llibre que avui, encara, s'hi troba en les biblioteques i, en les llibreries. Un gran llegat per la història de la gastronomia.

La Montserrat, morí prematurament, l'any 1984. Actualment, la seva filla Marta és la directora de l'Escola que va crear la seva mare, el 1978. http://www.cuinamsegui.com

BUNYOLS DE BACALLÀ "FIS-FALL"
Aprofitant que tenia bacallà i tots els ingredients necessaris, vaig triar aquests bunyols de bacallà. Em va fer gràcia el nom de la recepta, i vaig pensar que era un recepta bona i senzilla tal i com és la cuina que ens ha ensenyat sempre la Montserrat Seguí





















Ingredients:
300 g de bacallà 
300 g de patates
1 ou petit
julivert

Peleu, talleu i bulliu les patates. Quan faltin uns 3 o 4 minuts, afegiu el bacallà prèviament remullat, sense espines i sense pell. Un cop passat aquests minuts, retireu-lo del foc i deixeu-lo tapat uns 10 minuts aproximadament.

Xafeu les patates fins que us quedi la textura d'un puré. 















Esmicoleu el bacallà, afegiu-lo i barregeu-lo bé.















A continuació poseu el rovell de l'ou.















i la clara batuda a punt de neu. Saleu si fos necessari.















Formeu una mena d'empanadilles o quadrats,(jo, en aquest cas he fet boles). Enfarineu-les bé amb força farina.

Fregiu-les en abundant oli calent.















Emplateu-les i tireu pel damunt el julivert fregit.
















Aquí teniu la textura d'aquests bunyols. Realment fàcils de fer i l'èxit està assegurat.

Comentaris

  1. Montse! Molt bons! Jo els vaig aprendre a fer d'aquesta manera! Són èxit assegurat!
    M'he comprat el llibre...una gran encert! Tot un clàssic que ha de formar part d'una llibreria gastronòmica.
    Molts petons i molt bona setmana,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, Olga, són realment boníssims. Jo, encara no els havia fet mai. Han agradat molt!
      Tens tota la raó, és un llibre per tenir-lo sempre a mà. Tinc ganes de veure't. Ptnts

      Elimina
  2. Són els que sempre s'han fet a casa, sense farina... boníssims. Em fa gràcia que la recepta de la meva àvia sigui la mateixa que la de la Montserrat Seguí.

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si? Jo mai havia fet els bunyols d'aquesta manera.
      La teva àvia, sabia el que es feia.
      Realment bons! Ptnts

      Elimina
  3. Són boníssims aquest bunyols, com tot el que feia la Montserrat!!!!

    ResponElimina
  4. Montse, aquests són els bunyols de bacallà de sempre! Molt bon encert amb la tria de la recepta! Cuinar és senzill, no trobes?
    Petons bonica
    Demà surt la meva!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta, és la primera vegada que faig bunyols sense farina. De fet aquests, només porten la justa per arrebossar-los. Tampoc porten all i el julivert va fregidet i tirat pel damunt. Realment m'han agradat molt.
      Ara, estic impacient i a l'espera de veure la teva recepta. Si, Marta, cuinar és senzill. Ptnts

      Elimina
  5. Genial! Aquest bunyols també els feia ma mare! Amb el gustet de julivert són boníssims i sense el regust de llevat que li dóna el llevat si li'n poses.100% bunyols de bacallà. Gràcies per participar!

    ResponElimina
  6. Boníssims! Són els bunyols que feia la meva mare.

    ResponElimina
  7. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. aquesta recepta es preferida de casa els encanta el s bunyols i aquest pinta molt be.

    ResponElimina
  9. de bon menjar a qualsevol hora i que agrada a totom

    ResponElimina
  10. Una gran professora. Quan jo tenía 18 anys despres de fer els dos anys que durava el curs a la Diputació vaig tenir la sort de fer un curs de perfeccionament i ser alumna seva.

    ResponElimina
  11. Hola Kilita,

    La veritat que sí. Una gran mestra de la cuina.
    Gràcies pel teu comentari.
    Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada